dimarts, 13 de novembre del 2012

Visita guiada al MNAC: SO I COLOR

Avui Dimarts 13 de novembre hem realitzat la segona activitat de la SAE.

Aquesta segona activitat consistia a fer una visita guiada al MNAC (Museu Nacional d'Art de Catalunya).
La vistia però, no era una visita qualsevol sinó una "simulació" d'un grup d'Infantil. És a dir, per un dia, totes nosaltres hem tornat a ser nenes de 3-5 anys.

El MNAC té un espai anomenat L'educart. L'educart és una proposta que situa i defineix l'art com a part essencial de l'educació de les persones, com a forma de coneixement i sensibilització. La contemplació de l'obra d'art ens aporta una manera nova de mirar el món. Definició de la web del MNAC.

WEB: http://www.mnac.cat/educart/profesorado.jsp?lan=001

En aquest espai, dins d'Educació Infantil, hi ha tres visites diferents: Històries de Relleu (visita taller), Dansa de fades i follets (visita taller) i So i Color (visita dinamitzada).

- En el meu cas, la visita ha sigut So i Color al Romànic. El fet que sigui una visita dinamitzada vol dir que va acompanyada de materials "atractius" com titella, música, puzzles, etc.

Vegem com els nens d'infantil coneixen l'art romànic: visita d'1 hora

  1. Benvinguda als alumnes
  2. Presentació d'en Geroni. Als nens se'ls hi explica una història on els protagonistes són el Geroni, els seus amics de les pintures i ells. En Geroni és un jutglar de l'edat mitjana que viu des de fa 1000 anys al museu. Com és molt vellet no surt mai i els nens i les nenes i altres coneguts seus, el van a visitar. El Geroni sempre envia una carta a l'escola convidant-los a que vagin a visitar-lo. A més a més, el grup/classe s'aprèn la cançó del joglar. Els seus amics de les pintures són les tres parades on els nens faran les següents activitats.
  3. Entrada a la casa i trobada amb el Geroni. El despertem, cantem la cançó i comencem la visita.
  4. A la visita hi ha tres parades*. La primera d'elles són els Serafins, tres àngels amb moltes ales i, dins les ales, molts ulls. Amb els serafins es treballen les diferents cares que pot tenir una persona. La segona parada és el Crist de Taull. Aquí se'ls hi posa el Cant de la Cuïlla com a cant d'entrada . Amb el Crist de Taull es treballen els colors i "què es pot dir amb les mans". A més a més, fan un puzzle d'en Crist de Taull. L'última parada és El Griu (animal fantàstic). Aquí se'ls hi explica el conte del griu, el qual, fa molts anys, vigilava els tresors dels castell. El tresor més gran és el llimoner, amb llimones d'or que curaven totes les malalties, que hi ha al seu costat. La seva llarga cua esborrava les petjades per què els lladres no el trobessin.  Aquí també hi ha l'opció de fer un puzzle amb concepte hibrid (creació d'animals).
  5. Tornem a trobar-nos amb en Geroni, cantem la cançó i ens acomiadem. 

*Hi ha cinc parades diferents, tot i que només es seleccionen tres. Les altres dues són La mare de Déu i Senefes. En la primera es treballa l'amor entre la mare i el nen i, en la segona, les senefes amb relació a sons.

Proposta so i color: http://www.mnac.cat/doc/lan_001/So_ColorAlRomanic.pdf

Enlace permanente de imagen incrustada
Mitjançant BlackBerry by Dèbora Segura




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada