Amb aquest últim, qui no s'ha adormit, s'ha avorrit, no ha après re i, fins i tot, a desconnectat totalment?
Si, l'ús "incorrecte" de les presentacions pot provocar que la comunicació emissor-receptor sigui totalment nul·la.
Vegem a continuació que NO s'ha de fer:
- Col·locar-te enfront dels oients i descarregar tota la informació sense sortir-te del teu objectiu.
- Posar massa informació a les diapositives, ja que, en comptes d'explicar acabaràs llegint.
- Que hi hagi un excés d'animacions. Pots provocar que els que t'escolten els hi interessi més les animacions que allò que expliques.
- Produir un doble discurs. El públic escolta el que expliques a l'hora que llegeix el power point.
Tot i així, aquest tipus de presentacions poden ser valorades de manera positiva en exposicions de doctorat, ja que implica una alta precisió.
Per contra, serà un power point creatiu aquell que:
- Després de la presentació hi ha un abans i un després entre el que exposa i els que escolten.
- Es produeix una interacció entre professor-alumne
- Si les presentacions permeten flexibilitat al contingut a explicar
- No cal portar presentacions acabades, sinó anar construint-les entre tots a mesura que avança la presentació.
- Realitzar una presentació que es pugui anar d'una diapositiva a una altre amb flexibilitat, lliurement.
- Ampliar i disminuir imatges al llarg de la presentació perquè faciliti la nostra exposició i es faci més entretinguda.
Cal tenir en compte, però, que per crear presentacions hi ha més programes a part del PowerPoint. Entre ells trobem l'Impress, una alternativa de molta qualitat, lliura i gratuïta. La podeu descarregar a www.softcatala.org. També hi ha les presentacions creades mitjançant el Google Drive. Aquesta és més limitada en recursos amb comparació les altres, però et permet compartir-la, xatejar sobre les mateixes al mateix moment que es va creant. És un servei gratuït però no lliure*
*Entrada bloc "Drets d'autor"