dimarts, 13 de novembre del 2012

Conferència de l'Anna Pérez: El mestr@ i les TAC

Ahir, dia 12 de novembre de 2012 va començar la SAE (setmana d'activitats extraordinàries).


La primera activitat que hem realitzat ha sigut assistir a una conferència sobre El mestr@ i les TAC (Tecnologia de l'aprenentatge i coneixement.)
La conferenciant, en aquest cas va ser l'Anna Pérez, mestra, especialitzada en les TAC, d'una escola del Raval, un barri de Barcelona.

Jo d'aquesta exposició vull destacar 10 punts que em van cridar l'atenció i que considero importants:

  1. No es tracta de parlar de màquines, sinó de canvi metodològic. Treballar amb diverses fonts inclòs, tocar, experimentar i crear.
  2. Actualment, tenim escoles amb una estructura del s.XIX, profes del s.XX i alumnes del s.XXI
  3. Com ha de ser un mestr@ avui en dia? Taxonomia de Bloom + TAC (1956)
Un mestr@ ha de recordar, comprendre, aplicar, analitzar, avaluar i crear. Relacionat amb les TAC són especialment recordar, comprendre i, en aquest cas, motivar.

     4. Per poder treballar amb aquesta metodologia el mestre ha de passar de ser:

- Analògic a Digital
- Lligat a Mòbil: abans estava lligada als llibres, pissarra i experiències. Ara, ha de fer més participatius   
  als alumnes.
- Aïllat a Connectat: la manera de COM et relaciones amb els mestres, pares, alumnes ha canviat 
  completament
- Genèric a Personal: Els mestres eren mestres i prou. Ara, tenen nom, són persones dins de la xarxa.   
  Aquest nom serveis per tenir referències, tant personals com professionals.
- Consumidor a Creador: Amb llibre de text o no, pots crear activitats a mida per als alumnes. Alguns 
  exemples de com crear activitats són les webquest, lloc web (google), educaplay, pedcast, youtube, 
  jclick i moodle.
- Tancat a Obert: abans la dita era "Cada maestrillo tiene su librillo". Ara, Les TAC ens permeten ser 
  més oberts i així, aprendre dels altres, És a dir, estem en continu aprenentatge.

     5. El fet que un mestr@ sigui d'una manera determinada ens permet més comunicació, compartir tot 
         allò que aprenem amb els altres, poder col·laborar i discutir.
     6. Cal donar poder i autoritat als alumnes i conferir-los el sentiment de ser els "amos" del seu propi   
         treball. Ser mestre dels altres (empowerment).
     7. Si nosaltres treballem en xarxa, aconseguirem que els altres també ho facin. 
     8. Fer conscients als alumnes que darerre d'una pantalla hi ha persones.
     9. Amb ordinadors, pantalles, etc, també es fer treball cooperatiu.
   10. Un mestr@ sempre ha de tenir recursos per quan el que té previst fer no es pot dur a terme.

Enlace permanente de imagen incrustada   Enlace permanente de imagen incrustada
                                                         







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada