diumenge, 23 de desembre del 2012

Taxonomia de Bloom d'habilitats del pensament

La Taxonomia de Bloom és una eina fonamental per establir objectius d'aprenentatge. Fa relativament poc, que Andres Churches va actualitzar aquest quadre amb relació a les noves tecnologies. Per tant, va completar cada categoria amb verbs i eines del món digital que possibiliten el desenvolupament de les habilitats per Recordar, Comprendre, Aplicar, Analitzar, Avaluar i Crear.



http://www.eduteka.org/TaxonomiaBloomCuadro.php3


Informació extreta de http://www.eduteka.org/TaxonomiaBloomCuadro.php3


A continuació podeu veure l'enllaç del quadre de la Taxonomia de Bloom relacionat amb totes les eines que hem treballar a classe durant aquest quadrimestre.

Enllaç

  • Reflexió i relació entre la taxonomia de bloom i el treballat a l'aula.
Una vegada estudiades totes les habilitats cognitives a GTIC i feta la taula de la Taxonomia de Bloom relacionada amb les habilitats cognitives que a cada eines s'ha treballat, he pogut entendre clarament quins han sigut els objectius de cada tasca. Considero que aquest fet és molt important perquè ara, un cop acabat tot l'aprenentatge, puc avaluar quin ha sigut el meu nivell de coneixements adquirits i també perquè, en el meu futur com a mestre hauré de mirar constantment quins objectius es treballen a cada activitat. 

També, gràcies a la alavoració de la taula, puc veure quines eines són més interessants amb relació a la Taxonomia. Per tant, des del meu parer, crec que l'ús del Bloc, el Google Drive, el Prezi i els Mapes conceptuals són eines molt útils i amb les quals pots treballar moltes habilitats cognitives alhora. Tot i així, vull destacar que totes les altres, com les Llicències Creative Commons i el Delicious, també m'han semblat molt interessants i estic segura que d'ara endavant les utilitzaré.