divendres, 2 de novembre del 2012

ANÀLISI D'UN BLOC

Aquesta activitat l'he realitzar després de llegir el llibre "Usos educatius dels blogs : Recursos, orientacions i experiències per a docents" de Balagué Puxan.

A continuació trobem l'anàlisi del bloc "http://seminarijordisl.blogspot.com". 

L'autor del bloc http://seminarijordisl.blogspot.com és el Jordi Simón, un professor de la Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport a Blanquerna. Universitat Ramón Llull.
Va dirigit als alumnes del seu seminari presencial de Primer d'Educació Infantil de la facultat esmentada anteriorment. 

El Jordi Simón, en aquest bloc, recull activitats/treballs que els alumnes han de realitzar i la seva data d'entrega. A cada presentació, o bé, a la majoria, trobem una imatge la qual té relació amb el contingut de l'entrada i sempre citada d'on l'ha tret. En aquest cas no trobem ni vídeos ni presentacions.
Per tant, podem dir que és un bloc informatiu. No està creat per interactuar, és a dir, no és d'opinió i tampoc de difusió. Moltes de les entrades es poden no entendre sinó has assistit al seminari presencial. 

El bloc presenta una determinada estructura. En el seu encapçalament hi ha el títol del bloc: ""SEMINARI PRIMER DE GRAU MESTRE EN EDUCACIÓ INFANTIL. BLANQUERNA. Bloc de suport al seminari de primer dels estudis de grau en mestre en educació infantil. FPCEE. Blanquerna. URL" 
Al lateral dret del bloc trobem tota una columna on es troben: les etiquetes, informació sobre el bloc, l'arxiu del bloc per anys i mesos, un cercador dins del bloc, el perfil del Jordi (autor del bloc), un seguit de dates que els alumnes han de tenir presents i el gadget del RSS.
A la part esquerra hi ha totes les entrades. A totes elles trobem la data de publicació (dia, mes i any), el títol de l'entrada, un breu resum/explicació del que tracta i la informació en qüestió. També, en diverses entrades hi ha links. 
Finalment, a la part inferior del bloc, hi ha el logotip del CREATIVE COMMONS*

En aquest cas, no trobem comentaris, ja que, com he dit anteriorment, no és un bloc creat per l'opinió pública.  

*Entrada "Drets d'autor"

Drets d'autor

No pots deixar, reproduir, fotocopiar, etc res si tenen drets d'autor. Sempre s'ha de demanar i en cas que et donin permís, sovint hauràs de pagar un petit "lloguer". Exemple: les biblioteques.

Vosaltres que en penseu?



Tot i així, sempre pots trobar imatges, informació, música i vídeos que et permetin agafar-les lliurament.
  1. CREATIVE COMMONS. Pàgina web on pots buscar imatge de lliure accés i per poder TU publicar amb CC. 
          http://creativecommons.org/













Per publicar amb llicència Creative Commons has de:
     1. Anar a la web de Creative Commons
     2. A dalt a l'esquerra clicar a Publica amb CC
     3. Copiar el codi que t'apareixerà a baix de tot després de seleccionar els drets que ofereixes.
     4. Anar al teu bloc i afegir un gadget anomenat "HTML/Javascript
     5. Enganxar el codi en aquest gadget


Explicació de les llicències:
  http://cat.creativecommons.org/llicencia/
       2. FLICKER. Pàgina web on pots trobar imatges per poder agafar.
            http://www.flickr.com/

El nom d'allò que vols buscar (millor en anglès)

Per buscar només fotos que continguin CC has de posar:

















     3. JAMENDO. Pàgina web on trobes vídeos, música, ràdio per poder agafar sense pagar drets d'autors.
            http://www.jamendo.com/es/

       4. WIKIMEDIA. Pàgina web la qual la informació que conté pots agafar-la. Sense drets d'autor.

      5. SOFTCATALA. Pàgina web amb programes lliures gratuïts.


Diferències entre un programa lliure i un de gratuït.

El programa lliure pot ser usat i modificat sense restriccions. També pot ser copiat i redistribuït sense modificar sense cap restricció, o bé amb unes restriccions mínimes per garantir que els futurs destinataris també tindran aquests drets
El programa gratuït pot ser usat però mai modificat. 



Debatem

El passat 25 d'octubre, a la sessió de GTIC, el Jordi Simón (professor) ens va exposar quatre situacions les quals poden succeir al nostre país, més concretament, al nostre entorn. 

A- El professor d'educació física diu als seu alumnes: "Demà, tothom vindrà a classe amb unes "Nike. Air Force" per poder fer les pràctiques de basquet.
B- Som a classe fent un projecte col·laboratiu de ciències i diem als nostres alumnes: Aneu a google, cerqueu imatges sobre la terra, enganxeu-les i comenteu-les en un Word.
C- Per preparar una classe, el mestre ha confeccionat un fantàstic "PowerPoint" en el que li manquen les dues últimes diapositives, l'envia per correu electrònic als seus alumnes amb la instrucció següent: Obriu el PowerPoint, fet amb la versió 2010, i completeu les dues últimes diapositives amb les dades que falten. La propera setmana el porteu a classe per comentar-lo.
D- El professor, en una excursió, diu als seus alumnes: "Entreu a la botiga de records, agafeu les postals que vulgueu per portar-les als pares"


Cal esbrinar quines d'aquestes 4 situacions són correctes, quines incorrectes i en quin grau. Per exemple: En la situació x, segur que acabaríem en companyia dels mossos d'esquadra. En la situació X hi hauria un grup de pares de l'escola que escriuria cartes de queixa al professor. La situació X és fantàstica i segur que la podem presentar a un congrés d'educació com exemple de bona pràctica educativa.

Posted  by 

Un cop llegit i reflexionat que diu en cada cas, vam obrir un debat on tots i totes podíem donar la nostra opinió. 
La conclusió a la qual vam arribar és que totes elles són incorrectes, ja que, en tots els casos, t'obliga a actuar fora del què és actuar de "manera ètica".
Per tant, vam establir solucions per a cada cas:
  • Solució A: que cadascú porti les que vulgui amb la condició que siguin de bàsquet.
  • Solució B: Explicar que hi ha imatges lliures de drets d'autor, sense copyraigh.
  • Solució C: Fer la presentació amb un altre programa que no sigui PowerPoint, com pot ser el Drive, l'openoffice, etc.
  • Solució D: El professor hauria de dir: "Entreu a la botiga de records i compreu les      postals que vulgueu per portar-les als pares.






Presentació Revista Educativa

El passat Dilluns 29 d'octubre la Vero, una companya de Seminari, i Jo vam presentar la nostre Revista Educativa.

Aquí podeu veure l'entrada de la presentació de la tasca: http://deborasegurarenau.blogspot.com.es/2012/10/comencem-seminari.html
La nostre revista, com ja sabeu, era VIURE EN FAMÍLIA i l'article que vam escollir APRENDRE A CONVIURE AMB LA CELIAQUIA.

Vegem la presentació:



Després d'haver realitzat la presentació de la revista i l'article i de rebre els comentaris (tan coses bones per destacar com aspectes a millorar) hem après:

  1. Abans de començar, és important explicar per què s'ha triat aquest tema i quina relació té amb els oients.
  2. Cal ser dinàmic, parlar lentament i interactuar amb la parella. 
  3. Canviar d'entonació en aquells aspectes més importants.
  4. Utilitzar imatges per substituir els punts a l'hora de numerar.
  5. Els punts d'una numeració no han de sortir tots a l'hora, sinó mica en mica en el moment de la teva explicació.
  6. Fer que el públic participi.
  7. Mai fer una pregunta a les persones que t'escolten i al mateix moment tenir preparada la resposta. Això fa que els que han de contestar no s'ho prenguin de debò pel fet que saben que els hi diràs tu després.
  8. És important repassar ben detalladament la presentació per evitar que hi hagin errades ortogràfiques.